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:cody_triste_zoom:

hytale.com https://hytale.com/news/2[...]icult-update-about-hytale
Hey Everyone,

Today, I shared some incredibly tough news with the Hypixel Studios team: we’re ending development on Hytale and beginning the process of winding down Hypixel Studios over the next few months.

This is not the outcome any of us - at Hypixel or at Riot - wanted. But after years of pushing forward, adapting, and exploring every possible path, it became clear we couldn’t bring Hytale to life in a way that truly delivered on its promise.

Game development is brutally hard - especially when you’re trying to build something original that speaks to a creative, passionate community. Over time, as our vision evolved and the genre matured around us, the bar kept rising. Our technical ambitions grew more complex, and even after a major reboot of the game engine, the team found that Hytale still wasn’t as far along as it needed to be. It became clear we’d need a lot more time to get it to a place where it could support the ambitious vision for the game.

We looked at reducing scope, adjusting timelines, and finding new angles to keep moving forward. But each of those options would have meant compromising on what made Hytale special in the first place. It wouldn’t have been the game we set out to make. And it wouldn’t have been the game you deserve.

This is a painful decision. We still believe in Hytale. We believe in the team, and are forever grateful to every member, past or present, who poured their love into the game. We’re also incredibly proud of the work we did: the world we imagined, the risks we took, and the heart we poured into this project. None of that can be taken away. And just to clarify - this doesn't affect the Hypixel server on Minecraft. It's run separately from Hypixel Studios and will continue to operate as usual.

We’re also deeply grateful to Riot - not just for the years of support and the opportunities they gave us, but for the care they’re showing our team during this transition. They supported us in going out into the world to see if there were investors or acquirers who could continue to help carry Hytale forward. And now, as we begin winding things down, they’re ensuring our team is supported with generous severance and resources to help them find what’s next. It’s not just thoughtful - it’s human. And it shows a genuine effort to take care of the people behind the work.

To our community: thank you. Your belief in Hytale kept us going through thick and thin. Your energy, creativity, and support inspired us to do the best work of our lives. Even though we won’t be the ones to bring this game into the world, we still believe in what it stood for and in the incredible potential of this genre.

Even though we’re closing this chapter, the spirit of Hytale and everything we hoped it could be will stay with us. We’re proud of what we built, and we’ll carry those lessons forward into whatever comes next.

With love and deep gratitude,

Noxy

Co-founder, Hypixel Studios


Bon ok depuis le temps qu'ils en parlent ça faisait bizarre de rien avoir de très concret depuis, mais putain tout ça pour ça
:cody_triste_zoom:


Je m'y intéressais plus depuis quelques années, sauf quand les kheys en parlaient de temps en temps, mais c'est tellement dommage...
:cody_triste_zoom:
NOW YOU BOW TO ME !
You took my dreams BUT NOT MY NAME !!!
il y a 24 jours
Wtf
il y a 24 jours
C'est nofake
il y a 24 jours
Ces con ils auraient du continuer le projet d'origine sur Java au lieu de recommencer le projet de 0 en C++....
il y a 24 jours
Ces con ils auraient du continuer le projet d'origine sur Java au lieu de recommencer le projet de 0 en C++....
Justement Java de ce que j'en entends serait tout pourrave pour du jv, Minecraft étant l'exception (encore que...)
:PeepoBored:
NOW YOU BOW TO ME !
You took my dreams BUT NOT MY NAME !!!
il y a 24 jours
Justement Java de ce que j'en entends serait tout pourrave pour du jv, Minecraft étant l'exception (encore que...)
:PeepoBored:
C'est des conneries Java est très bien pour le JV surtout pour un jeu comme hytale.

C'est surtout que Notch avait codé Minecraft n'importe comment et que le projet est devenu ambitieux sur un code pas adapté de base.


Sinon l'ancêtre de hytale en java :







sparklinlabs.itch.io https://sparklinlabs.itch.io/craftstudio
il y a 24 jours
ça fait des années qu'ils dev le truc et ils annulent alors qu'il y avait quand même une grosse hype dessus
:chatlunette2:
il y a 24 jours
Un type a créé Minecraft tout seul comme un grand, par contre une team de 65 personnes + l'argent de Riot (League of Legends) c'était pas suffisant
:bras:


Quelle est la différence entre Notch et ces bras cassés?
:bras:
il y a 23 jours
Tout le monde s'y attendait un peu je pense oui. 7 ans à rien foutre si ce n'est quelques trailers et au fil du temps juste quelques news de fanarts et autres trucs randoms dont tout le monde se fout, il était temps de clarifier la situation
:Renee_uhm:
𓃫 𓃩 𓁣
il y a 23 jours
C'est des conneries Java est très bien pour le JV surtout pour un jeu comme hytale.

C'est surtout que Notch avait codé Minecraft n'importe comment et que le projet est devenu ambitieux sur un code pas adapté de base.


Sinon l'ancêtre de hytale en java :







sparklinlabs.itch.io https://sparklinlabs.itch.io/craftstudio
Il n'a pas "codé n'importe comment", il n'a juste pas imaginé coder un jeu pour qu'il soit encore activement modifié 16 ans plus tard
:nez:


Java c'est vrai que c'est pas fou pour plein de raisons, mais c'est pas l'essentiel de la création d'un jeu, Wakfu aussi a été codé en java et ça a une structure plutôt solide, Dofus ils ont prit Unity comme le remède miracle et voilà le résultat
:risibo:
il y a 23 jours
0-0
0-0
23j
Il n'a pas "codé n'importe comment", il n'a juste pas imaginé coder un jeu pour qu'il soit encore activement modifié 16 ans plus tard
:nez:


Java c'est vrai que c'est pas fou pour plein de raisons, mais c'est pas l'essentiel de la création d'un jeu, Wakfu aussi a été codé en java et ça a une structure plutôt solide, Dofus ils ont prit Unity comme le remède miracle et voilà le résultat
:risibo:
Non mais c'est avéré que Notch avait très très mal optimisé la boucle du jeu en lui-même dans les anciennes versions.

Il en avait rien à faire de l'optimisation tant que ça marchait pour son petit projet + l'opengl très mal géré.

Ce n'est pas pour rien qu'on a eu très tôt le mod Optifine qui a réécrit du code entier du jeu pour l'optimiser car pleins de boucle très mal gérer avec des calculs lourd et inutile.

( Je ne parle même pas du fait qu'il avait codé Minecraft comme un petit jeu, car oui la ça ce voit dans le fait qu'il avait utilisé des petites variables pour la limite d'items dispo dans le jeu entièrement)


Mais ça encore Forge ect.... Ont du régler ce problème+ Les projets comme Craft Bukkit , Spigot ect.... Qui ont du créé leurs propres version de serveurs Minecraft car encore très mal optimisé
:ahi:
il y a 23 jours
J'en ai jamais entendu parlé, c'était une sorte de Cube World 2.0 ?
:Dagoth_question2:
il y a 23 jours
Je suis Hytale et je le reste
GIF
Perdez pas espoir
il y a 23 jours
C'etait prévisible malheureusement
:Mouais_Jesus:
il y a 23 jours
www.luanti.org https://www.luanti.org/

C'est très loin d'être parfait mais ça saura peut-être consoler certains déçus
:Risitas_Selection:
:Trompette_risitas:
♪♫ prt-prtprt prtprt-prtprt prtprt~
il y a 22 jours
osef
What we're looking for... it's not here
:Escargochat:
il y a 22 jours
:cody_triste_zoom:

hytale.com https://hytale.com/news/2[...]icult-update-about-hytale
Hey Everyone,

Today, I shared some incredibly tough news with the Hypixel Studios team: we’re ending development on Hytale and beginning the process of winding down Hypixel Studios over the next few months.

This is not the outcome any of us - at Hypixel or at Riot - wanted. But after years of pushing forward, adapting, and exploring every possible path, it became clear we couldn’t bring Hytale to life in a way that truly delivered on its promise.

Game development is brutally hard - especially when you’re trying to build something original that speaks to a creative, passionate community. Over time, as our vision evolved and the genre matured around us, the bar kept rising. Our technical ambitions grew more complex, and even after a major reboot of the game engine, the team found that Hytale still wasn’t as far along as it needed to be. It became clear we’d need a lot more time to get it to a place where it could support the ambitious vision for the game.

We looked at reducing scope, adjusting timelines, and finding new angles to keep moving forward. But each of those options would have meant compromising on what made Hytale special in the first place. It wouldn’t have been the game we set out to make. And it wouldn’t have been the game you deserve.

This is a painful decision. We still believe in Hytale. We believe in the team, and are forever grateful to every member, past or present, who poured their love into the game. We’re also incredibly proud of the work we did: the world we imagined, the risks we took, and the heart we poured into this project. None of that can be taken away. And just to clarify - this doesn't affect the Hypixel server on Minecraft. It's run separately from Hypixel Studios and will continue to operate as usual.

We’re also deeply grateful to Riot - not just for the years of support and the opportunities they gave us, but for the care they’re showing our team during this transition. They supported us in going out into the world to see if there were investors or acquirers who could continue to help carry Hytale forward. And now, as we begin winding things down, they’re ensuring our team is supported with generous severance and resources to help them find what’s next. It’s not just thoughtful - it’s human. And it shows a genuine effort to take care of the people behind the work.

To our community: thank you. Your belief in Hytale kept us going through thick and thin. Your energy, creativity, and support inspired us to do the best work of our lives. Even though we won’t be the ones to bring this game into the world, we still believe in what it stood for and in the incredible potential of this genre.

Even though we’re closing this chapter, the spirit of Hytale and everything we hoped it could be will stay with us. We’re proud of what we built, and we’ll carry those lessons forward into whatever comes next.

With love and deep gratitude,

Noxy

Co-founder, Hypixel Studios


Bon ok depuis le temps qu'ils en parlent ça faisait bizarre de rien avoir de très concret depuis, mais putain tout ça pour ça
:cody_triste_zoom:


Je m'y intéressais plus depuis quelques années, sauf quand les kheys en parlaient de temps en temps, mais c'est tellement dommage...
:cody_triste_zoom:
Putains le seum
:Dubitatif2:

Ça avais l'air grave cool
:snif:


Mais c'est annulé, annulé 0 troll?
:Petit_phantome:
10 mois que j'ai pas parlé à une fille, et toi?
:hap:
il y a 22 jours
PYJ_
PYJ_
22j
Putains le seum
:Dubitatif2:

Ça avais l'air grave cool
:snif:


Mais c'est annulé, annulé 0 troll?
:Petit_phantome:
Bah écoute ils disent sur leur site qu'ils l'annulent et ferment le studio
:sad:

Après perdons pas espoir que le jeu sorte des cartons dans quelques années et sorte un jour
:peepoJVC:
NOW YOU BOW TO ME !
You took my dreams BUT NOT MY NAME !!!
il y a 22 jours
Bah écoute ils disent sur leur site qu'ils l'annulent et ferment le studio
:sad:

Après perdons pas espoir que le jeu sorte des cartons dans quelques années et sorte un jour
:peepoJVC:
Je suis déjà allé vérifier et c'est vraiment dommage
:Dubitatif2:

On avait prévu d'y jouer ensemble moi et des potes
:jesus_zoom_visage:


Nobostant y a toujours vintage story fait par un gars du studio
:risitas_assis:

Il a eu raison de quitter le studio
:(
10 mois que j'ai pas parlé à une fille, et toi?
:hap:
il y a 22 jours